Térkép

 A jelenlegi elképzelések szerint több lehetséges megoldás van a dugódíj területét illetően.

A leginkább szorgalmazott terv a következő: A pesti oldalon a Kiskörúton belül elhelyezkedő terület, a budai oldalon pedig a Margit körúttól az Alkotás utca keleti irányában dél felé, az Október huszonharmadika utcánál lévő teljes szakasz lenne az a zóna, ahol dugódíjra kell számítani.

A másik elképzelés szerint a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedő lenne a Budapest matrica, mely díja egy évre ötezer forint lenne. A másik lehetséges megoldás kétlépcsős, úgynevezett kombinált rendszert irányoz elő, melyben a belvárosi zónában egy plusz második díjat is bevezetnének.

Létezik továbbá javaslat egy ellenzéki párt részéről is, melynek alapján úgynevezett sávos díjfizetést vezetnének be, a főpolgármester ötezer forint/éves elképzelésével szemben.

E szerint a rövid távú koncepció szerint az M0-ás autópálya használata díjmentes lenne. A javaslathoz tartozik, hogy mi hamarabb be kell fejezni a P+R parkolók megépítését. Akik az utóbbiakat használnák, kedvezményesen utazhatnának a BKK járművein. Hosszabb távon elkerülhetetlen a 4-es metró meghosszabbítása is, a liberális elképzelés szerint.

Ugyanezen párt korábbi javaslata volt a hétszáz forintos egységes napidíj is. Ez egy tágan értelmezett belvárosi területre, hétköznapokra, valamint csúcsidőszakokra szólna, ezt kiegészítve a P+R parkolók építésével és kerékpáros közlekedés erős fejlesztésével, korszerűsítésével.

Így a pesti oldalon a Könyves Kálmán és a Hungária körút vonalán, Budán pedig a körút vonalán belül kellene csak dugódíjat fizetni, mégpedig a mindenkori vonaljegy dupláját. Itt viszont csak hétköznap délután öt és hét óra között lenne fizetési kötelezettség. Véleményük szerint a hétvégi, vagy éjszakai dugódíjnak nincsen létjogosultsága, és mellette semmilyen szakmai érv nem szól. Úgy vélik, hogy ezzel az éjszakai áruszállítás is megdrágulna - élelmiszerek esetében is - ez pedig magával vonzza a szállított termékek fogyasztói árának emelkedését.

Az ellenzéki párt képviselői azt is közölték, hogy a javaslatcsomag közel 25 százalékos forgalomcsökkentést hozna magával, hiszen az autósoknak választási lehetőséget biztosítana.

További pozitívumként említik azt is, hogy a csökkenő forgalom miatt a Nagykörút mellett a Lánchídon is lehetővé válna a kerékpáros forgalom.

Elképzelések vannak tehát a budapesti dugódíj területére és díjazására, de egyetértés, lényegi megállapodás mind ez idáig nem történt.